torsdag den 14. juli 2011

Fjorden rundt.

Ja, så fik vi brugt dagen på at køre fjorden rundt i autocamperen. En rigtig hyggelig tur, specielt i et vejr der ikke bød på meget andet end indendørs aktiviteter.
Mikkel synes jo det er alletider at få lov at køre i autocamperen, så han nød virkelig turen.
1. stop på turen var lidt uden for katagori, da vi kørte forbi Skjern enge og prøvede deres trækfærge.

Jeg havde jo lovet Mikkel at få en sejltur, og det var så det :-)


Derefter kørte vi til Bork, hvor vi handlede til lidt frokosten, og Mikkel fik tillokket sig det meste afskyelige slik til dato. En eller anden sprayflaske med æblesmag. Føj, den er kunstig. Men til ingen overraskelse er han jo helt tosset med det.
Herefter gik turen igennem Nymindegab, hvor vi kørte forbi mit allerførste spillested(næsten også det eneste) nemlig Nymindegab Kro

Vi spiste vores frokost ved en lille bådplads i bunden af Ringkøbing fjord. Her ligger kutteren "V6" til når den ligger stille, Ringkøbing fjords sidste Kutter.
Vi havde købt fiskefrikadeller og røget makrel hos fiskehandlere i Bork, det var mægtigt.

Så gik turen videre til Hvide Sande. Jeg tror ikke jeg har været i Hvide Sande siden jeg gik på Teknisk Skole som kok, hvor vi havde en lettere mislykket ekskursion til fiskeauktionen, ja, de var færdige da vi kom derned.
Vi fik dog mulighed for at se et stort sejlskib der skulle igennem slusen, det var præcisionsarbejde  fra skippers side, de måtte sejle baglæns ind for at være der. Det var meget sjovt at se, og min far den gamle søulk kunne ikke dy sig for at give en hånd med til tovene.

Vi så også Kirsten, en oliebåd, der sejler med brændstof til skibene rundt i havnen, synes sq hun lå lidt lavt.
Efter det var det på vej hjemad over Ringkøbing hvor vi lokkede en is ud af min mor.
Vi var forbi Stauning på vej hjem, hvor vi så mors og fars gamle båd "Morfars Færge" men far her glemte at tage et billed :-|
Vi var også nede at se Tinas nye hus, det var bare lækkert og flyttet var helt forståeligt.

Imorgen håber vi at vejret er til at tage i Givskud dyrepark, ellers må vi finde på endnu en indendørs aktivitet.

Thomas

Ingen kommentarer:

Send en kommentar