lørdag den 16. juli 2011

Givskud Zoo

Så smuttede vi en tur i Givskud Zoo i dag. Mor og far, John, Tobias og Josefine, Mikkel og jeg.
Vi lagde dog ud med en god morgenmad som altid hos mor og far og så var Mikkel med over at fodre naboens høns. Det synes han var alletiders.
Ved ikke om det er på grund af hans farfars meget fine "kald"

Vejret var for en gang skyld med os, og det tegnede godt.

En lille sidenote. Har de sidste par dage kun haft mit kompakt kamera med, og er faktisk ret godt tilfreds med det, så længe der er lys nok og jeg ikke har den stående på AUTO, er det meget fornuftigt det der kommer ud af det. Den får dog lige et pift i efterbehandlingen herhjemme, men det fungerer altså også fint i en snæver vending.

Det var rigtig længe siden jeg har været i Givskud, og Mikkel har aldrig været der før. Jeg synes indgangsprisen på 95.- for børn og 160.- for voksne er ok, det er meget at kigge på, og du kan snildt få en hel dag til at gå der. Man skifter imellem at køre rundt og gå rundt, og det giver en god adspredelse.
Jeg var helt vild med de områder hvor man kører, fordi man kommer HELT tæt på dyrene og de mindre farlige kan man godt fotografere med nedrullede vinduer. Så hvis man er lidt fotonørd, tag kameraet med.
En god ide er at købe den bog og tilhørende CD med Sebastian Klein, der er din personlige guide rundt i de områder hvor du kører i bilen.
Jeg ligger ud med et lidt kedeligt billed af elefanterne, men det var lige for at vise at selv om det er kompakt, kan det godt have et fint dynamik. god himmel, og ok oplyst på dyrene.


Her er jeg inde på noget af det med at komme tæt på, det er altså kun et lille kamera med 5 X zoom, og jeg er ret godt tilfreds med disse billeder.

Jeg fandt den sjoveste Gorilla jeg har set til dato.
Vi havde jo Josefine og Tobias med også, nu når deres mor skulle arbejde.
Fine Josefine havde lige tabt en tand, vi må håbe tandfeen bærer over med at den røg på gulvet, og væk.
Tobias er en rod som altid, gad vide hvorfra i familien det gen kommer. Ja, selvfølgelig fik vi is.
Da vi fandt den rigtige gorilla indhegning kom man også fantastisk tæt på, det var faktisk gennemgående i hele forløbet, det eneste der skuffede den dag var faktisk løverne. Da vi kørte igennem deres indhegning regnede det, og de var sq ikke så fotogene igennem en regnvåd rude.
Nå tilbage til de flotte han-gorillaer, Store og prægtige dyr, der er ikke er bange for at ligge med deres "junk" fremme. Respekt.

1 kommentar: